سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
زنان شاغل




 

جمعیت زیادی از زنان امروزه شاغل هستند، آنها ساعات زیادی را در طی روزهای هفته در اداره می‌گذارنند. برخی از آنها در کنار شغل اصلی خود کار فرعی دیگری نیز انجام می‌دهند.

این اشکال مختلف کار که در تمام روزهای هفته استمرار دارد، زمانی بسیار زیاد از مجموع وقت آنان را به خود اختصاص می‌دهد. امروزه زنان شاغل به‌ندرت زمانی برای مناسبات اجتماعی (مهمانی‌ها، دیدار دوستان، سر زدن به مدرسه کودکان) اختصاص می‌دهند. زنان از رسیدگی به سلامت، آراستگی ظاهری و زیبایی خود نیز غفلت می‌کنند. بسیاری از زنان شاغل از افزایش وزن و کاهش ظرفیت تنفسی خویش یا مشکلات جسمانی دیگری که از عدم تحرک ناشی می‌شوند، شکایت می‌کنند. آنها از اینکه فرصت مناسبی برای پرداختن به ورزش ندارند، ناراضی هستند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/5:: 12:50 عصر     |     () نظر



آیا تا کنون این اتفاق برایتان پیش آمده که از رفتن به سر کار خود ناراحت شوید یا اینکه وقتی از سر کار بر می گرید, احساس کنید اعصاب تان خرد شده است؟ اگر چنین مشکلی را تجربه کرده اید برایتان پیشنهادهایی داریم که با رعایت آنها می توانید بر فشار عصبی محل کارتان غلبه کنید.
ناکامی شدید, بی علاقگی به شغل, اوقات تلخی دایمی, گوشه و کنایه زدن, بهانه گیری و مخالفت از عمده ترین شاخص های فشار عصبی در محل کار هستند. این علایم می توانند در روابط شخصی و همچنین در روابط با دیگران آنچنان شما را دچار مشکل کنند که حتی وضعیت معیشت و سلامت شما را نیز در خطر بیندازند. یکی از بزرگ ترین چالش های زندگی, کشمکش میان کار و خانواده است.
تلاش شما این است که برای هر دو سنگ تمام بگذارید و گاهی اوقات به نظر می رسد قضیه, دوطرفه می لنگد.
سعی کنید برای حل چنین کشمکش هایی زیاد از خانواده هزینه کنید. اگر فرزندانی دارید, از ابراز احساسات خود به آنها واهمه نداشته باشید. وقتی آنها مطمئن باشند که علت زیاد خانه نبودن شما به دلیل بی علاقگی به آنها نیست بلکه به این دلیل است که گاهی مجبور به چنین کاری هستید, راحت تر مسایل را می پذیرند و با آن کنار می آیند. همچنین از فرزندان خود راجع به احساسات شان سوال کنید. گفتگو راجع به شرایط پیش آمده به حل مشکل کمک شایانی خواهد کرد.
در اینجا به چند راه برای مسلط شدن و کنترل چالش های موجود در محل کارتان اشاره می کنیم. این راه ها را به خاطر بسپارید و هر روز تمرین کنید. پس از گذشت مدتی به راحتی می توانید در محل کارتان حاضر شوید و بدون هیچ ناراحتی به خانه بازگردید.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/5:: 12:20 عصر     |     () نظر



 

 توانایی هماهنگ‌کردن زندگی حرفه‌ای خسته‌کننده با زندگی خانوادگی کاملا منظم یک شاهکار است؛ مخصوصا اگر خانم خانه، مادر هم باشد. امروز در اکثر کشورهای پیشرفته 85 درصد زنان 25 تا 49 سال درکنار زندگی خانوادگی خود، زندگی حرفه‌ای‌شان را نیز دنبال می‌کنند. مادران شاغل عموما تلاش می‌کنند از پرستار بچه یا مهدها یا اطرافیان برای هماهنگ‌کردن کار و کودکشان، کمک بگیرند ولی با این حال برخی زنان بهتر از دیگران قادر به برنامه‌ریزی کردن برای زندگی خود هستند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/2:: 2:39 عصر     |     () نظر



تردید و دودلی های خانم های شاغل برای بچه دار شدن نسبت به سایر افراد بیش تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ گفتنی است، این افراد اگر بعد از بارداری هم آمادگی روحی و روانی کافی برای این دوران و پذیرش محدودیت هایی را که لازمه آن است نداشته باشند، بیشتر در معرض افسردگی و بیماری های روحی و روانی قرار می گیرند.

مادران شاغل قبل از بارداری باید تمام جنبه های زندگیشان را بسنجند و این باور و اعتماد را در خودشان به وجود ‌آورند که بارداری مانع از ادامه فعالیت های اجتماعی نمی شود و اگر برنامه ریزی درست و صحیحی برای زندگیشان داشته باشند به هر دوی این کارهای مهم یعنی بچه داری و فعالیت اجتماعی می توانند برسند.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/1:: 12:27 عصر     |     () نظر



 

امروزه بسیاری از مادران شاغل مجبورند ساعاتی را در خارج از منزل کار کنند، بنابراین ممکن است از شیر خشک برای تغذیه نوزاد خود در این مدت استفاده کنند.

اگر این دسته از مادران با چگونگی ذخیره و نگهداری شیر خود آشنایی داشته باشند، می توانند به جای شیر خشک، در ساعات خارج از منزل، از شیر خود برای تغذیه نوزادشان استفاده کنند.

اما باید این نکته را در نظر گرفت که هیچ چیزی حتی شیر ذخیره شده مادر، جای در آغوش گرفتن نوزاد و مکیدن سینه مادر را پر نخواهد کرد.

به مادران شاغل توصیه می شود در ساعاتی که امکان شیر دادن مستقیم نوزاد خود را ندارند، حتما از شیر ذخیره شده خود برای تغذیه او استفاده کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/1:: 12:22 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5