سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد خداوند ـ عزّوجلّ ـ کند، خداوند، دوستش خواهد داشت، و هرکه بسیار یاد خدا کند، برایش دو برائت نامه نوشته خواهد شد : برائتی از دوزخ و برائتی از نفاق . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زنان شاغل




 

درباره ی ضرورت خوردن صبحانه بسیار صحبت شده است . پژوهش ها نشان داده است کسانی که می خواهند از رژیم کاهش وزن پیروی کرده و وزن کم کنند ، حتماً باید صبحانه بخورند و کسانی که صبحانه نمی خورند ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند . توصیه می شود که حتی اگر در ابتدای صبح اشتها ندارید ، باز هم بکوشید ، صبحانه بخورید . بعضی ها بهانه می آورند که از بس هنگام صبح سرشان شلوغ است و مشغول رسیدگی به کارهای مختلف اند ، وقت نمی کنند ؛ صبحانه بخورند . ولی ، برای اینکه سر فرصت بنشینید و صبحانه بخورید به این نکات توجه کنید:

1 . اجازه ندهید کارها و وظایفی که باید دیشب انجام می داده اید ، به صبح بکشد و مجبور شوید مقداری از آن را صبح انجام دهید .

2 . لباس ها و کیف مدرسه بچه ها را از شب پیش آماده کنید تا صبح با عجله دنبال شان نگردید و وقت صبحانه خوردن تان گرفته نشود .

3 . صبح ها یک ربع زودتر بیدار شوید .

4 . تا دیر وقت تلویزیون نگاه نکنید یا بازی های کامپیوتری انجام ندهید .

5 . غذاهای مخصوص صبحانه را دم دست و آماده نگه دارید . می توانید با فرزندان تان برای غذاهای صبحانه خرید کنید تا مطابق دلخواه شان انتخاب کنند .

6 . غلات صبحانه را از شب پیش در ظرفی آماده بریزید تا صبح فقط شیر به آن اضافه کنید .

7 . به کودکان تان اجازه دهید در اتومبیل یا سرویس مدرسه لقمه یا ساندویج نان و پنیرشان را بخورند .

شما می توانید غذاهای گوناگونی برای صبحانه بخورید .

حتی ، گاهی غذاهای شب پیش را اگر مناسب باشد می توان هنگام صبحانه صرف کرد . آب میوه طبیعی ، تخم مرغ ، نان و پنیر و میوه ها می توانند صبحانه خوبی باشند .

اگر به نکات گفته شده در بالا توجه کنید ، خواهید دید که دیگر لازم نیست ، صبح ها با عجله کارهای تان را انجام دهید و بدون صبحانه خوردن خانه را ترک کنید با رعایت این نکات وقت کافی برای صرف مهم ترین وعده ی غذایی روزانه خواهید داشت.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/7:: 2:6 عصر     |     () نظر



 

این روزها انسان‌ها آنقدر گرفتار هستند و کار برای انجام دادن دارند که از وقت خوابشان می‌زنند تا به کارهایشان برسند؛ بعضی از ما صبح زود بیدار می‌شویم، در خانه کار می‌کنیم یا سرکار می‌رویم؛ آنجا آنقدر کار می‌کنیم تا با خستگی مفرط از محل کارمان به خانه باز می‌گردیم‌؛ تنها راهی که شاید بتوان کمی خستگی را از خود دور کنیم این است که زود بخوابیم، اما آیا می‌دانید زود خوابیدن چه مزایای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

1.کاهش استرس
 
ازدیاد استرس به مشکلات جسمی و روحی فراوانی منجر می‌شود که از عواقب آن می‌توان به بیماری و سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد؛ خواب بهترین راه طبیعی برای کاهش استرس است؛ خواب می‌تواند آسیب‌های روحی و جسمی را ترمیم کند و باعث شود که بدن بتواند به طور طبیعی با استرس و صدمات و بیماری‌ها مبارزه کند.

2. کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها
 
افرادی که دیروقت می‌خوابند از بیماری‌های مزمن بسیاری رنج می‌برند و خطر ابتلاء به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی در آنها بیشتر است؛ این افراد بیشتر از دیگران دچار مشکلات فشار خون‌، بالا بودن کلسترول می‌شوند؛ عادت به زود خوابیدن می‌تواند به کنترل فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک کند.

3. بهبود حافظه
 
زود خوابیدن به مغز کمک می‌کند تا اطلاعات را به شکل سازمان یافته تری در مغز طبقه‌بندی و ذخیره کند تا بعداً بتواند به سرعت از آنها استفاده کند.

4. بهبود روش زندگی
 
خواب کیفیت زندگی شما را بهبود بخشیده و باعث می‌شود فرد احساس بهتری در صبح هنگام و هنگام کار داشته باشد.

5. بالا بردن سطح انرژی
 
زود خوابیدن با بالا بردن سطح انرژی شما را شاداب‌تر کرده و باعث می‌شود صبح فردا با احساس بهتری از خواب بیدار شده و انرژی بیشتری برای به انجام رساندن کارهایتان داشته باشید.

6. تعادل وزن و تناسب اندام
 
اگر زودتر بخوابید بهتر می‌توانید وزن کم کنید، کم خوابی و بدخوابی باعث چاقی می‌شود پس شب‌ها زودتر بخوابید.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/7:: 1:58 عصر     |     () نظر



 

زن فردا به نقل از چارقد: ترکیب «قشری به نام زن شاغل» در جامعه‌ی ایران ترکیب بدیع و تازه‌ای است و قدمتش آن‌قدرها دور نیست که بشود برایش تاریخچه نوشت. زن امروز به‌شدت میل دارد بیرون از خانه کار کند و خودش را به هر دری می‌زند تا بتواند شغل مناسب و خوبی برای خودش فراهم کند. مسئله‌ی اشتغال زنان در جامعه‌ای مثل ایران می‌تواند به یک موضوع مهم و بحث‌برانگیز تبدیل شود؛ زیرا زن ایرانی امروز، هم دوست دارد همسر و زن و مادر خانه باشد و کدبانوگری‌اش شهره‌ی آفاق، و هم دلش می‌خواهد شاغل باشد. درحالی‌که جامعه‌ی زنان شاغل، خودشان هم بر این امر اتفاق نظر دارند که جمع کردن همه‌ی این موارد کار سخت و دشواری است و بیش‌ترین فشار و مسئولیت بر شانه‌های زنی است که می‌خواهد در فعالیت اجتماعی مشارکت و حضور داشته باشد.

اشتغال زنان را می‌توان در ردیف پدیده‌های اجتماعی مهمی دانست که هم از اجتماع اثر می‌گیرند و هم بر اجتماع اثر می‌گذارند. قطعا این اثرگذاری و اثرپذیری نمی‌تواند فقط جنبه‌ی منفی و یا تنها جنبه‌ی مثبت داشته باشد و باید از جهات گوناگون بررسی شود. اگر هم نظریه‌پردازانی هستند که مقاله‌های بلندبالا برای اثبات اثرگذاری صرفا منفی یا مثبت این قضیه نوشته‌اند، حتما از جنبه‌های مختلف و گوناگون این پدیده غافل بوده‌اند؛ وگرنه می‌شود به صراحت گفت که نظریه‌ی آن‌ها با بی‌انصافی و درک نادرست از روحیه و شرایط زنان و جامعه بوده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/6:: 2:19 عصر     |     () نظر



 

به عقیده یک جامعه شناس با اشتغال زنان در مشاغل مدرن صنعتی به خصوص قطعه سازی می توان علاوه بر حفظ سهم آنان در اقتصاد خانواده، نقش تربیتی- پرورشی و اداره منزل توسط زنان را زنده کنیم.
جعفربای با اشاره به افزایش فزاینده اشتغال زنان در بیرون از منزل در دهه های اخیر با مشکلات عدیده ای همراه بوده ،گفت: تعارض بین نهاد کار و مسئولیت های ناشی از نهاد خانواده بزرگترین مشکلات را برای زنان به دنبال داشته که منجر به گرفتاری زنان شاغل در سرگردانی بین اهمیت و توجه به نهاد کار یا خانواده شده است.
وی در ادامه گفت: در حالی که  اکثریت زنان شاغل برای اثبات خویش و بقاء در شغل و حفظ امتیازات اجتماعی و کسب منافع اقتصادی به کار اهمیت ویژه ای داده اند لذا نقش تربیتی،  پرورشی زن و رسالت سنگین مدیریت منزل قربانی این امر شده است.
بای با تاکید بر ایفای نقش های متفاوت زنان در خانواده عنوان کرد: اینکه گفته می شود مادران با یک دست گهواره را تکان می دهند و با دست دیگر جهان را، حکایت از نقش تربیتی نسل و تحول در مسیر حرکت تاریخ بشریت و سهم آنان در موفقیت های خانواده و جامعه دارد.
وی با بیان اینکه در خانواده های سنتی زنان با تولید انواع صنایع دستی در اقتصاد خانواده سهم به سزایی دارند افزود: امروزه با ایجاد زمینه های مختلف شغلی به خصوص در بحث قطعه سازی و دور کاری در نظام اداری می توان از توانایی های زنان در اشتغال درون منزل بهره جست.
بای در این خصوص تشریح کرد: قطعه سازی هایی  که به صورت کارگاه های کوچک در منازل اتفاق می افتد گویای این حقیقت است که زنان نیز می توانند بدون ترک منزل به عنوان عنصر مولد اقتصادی به کار گرفته شوند.
وی در خاتمه اظهار داشت: متأسفانه امروزه احداث شهرک های صنعتی در حاشیه شهرها نه تنها زنان را از منزل دور کرده بلکه از اشتغال درون شهرها به حاشیه ها رانده و خطرهای فراوانی را برای آنان فراهم کرده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/6:: 2:10 عصر     |     () نظر



 

نقش هایی نهادینه شده که تولد فرزندان، تربیت آنها، رسیدگی به امور منزل و همسرداری از مهم ترین شان به شمار می آید. در نگاه مردم ما خانم خانه بیشترین وقت خود را در منزل سپری می کند و این نگاه که توأمان با احساس داشتن فرصت های زیاد برای زنان در خانه است وظایف دیگری را نیز برای خانم ها به وجود می آورد. از جمله گسترش روابط بین فامیلی، رسیدگی به وضعیت تحصیلی فرزندان و برطرف کردن نیازهای تفریحی کودکان و... چرا که در این دیدگاه مرد به عنوان سرپرست خانواده وظیفه تأمین معاش را بر عهده دارد. به همین لحاظ کمتر فرصت رسیدگی به این امور را دارد. نگاه سنتی ایرانیان با توجه به مشغله های اقتصادی، رسیدگی به برخی از وظایف را ـ نه به طور مطلق ـ برای مرد کم رنگ می کند. با چنین نگرشی، اشتغال زن در بیرون از خانه و عدم حضور طولانی او کنار همسر و فرزندان؛ خانواده را به حاشیه می کشاند. به طوری که این مسئله، سرمنشأ بسیاری از بحث ها، درگیری ها و اختلافات خانوادگی می شود. بحث هایی که بنیان بسیاری از خانواده ها را سست کرده و به عامل آشکار یا پنهان بسیاری از آفت های زندگی خانوادگی تبدیل شده است. به طوری که هر روز شاهد جدایی هایی هستیم که به این بهانه رخ می دهند یا هر روز با زنانی مواجه می شویم که از کار و علایق اجتماعی خود به خاطر ممانعت از فروپاشی بنیان خانواده صرف نظرمی کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/5:: 1:1 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >