سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
زنان شاغل





آیا تاکنون شنیده اید که می گویند تعطیلات در ایران بیشتر از سایر کشورها میباشد؟ آیا این ادعا را قبول دارید؟ آیا تاکنون کنجکاو شده اید تا خودتان تعطیلات رسمی در ایران را با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنید تا به صحت و سقم این ادعا پی ببرید؟ یا اینکه چون همه می گویند تعطیلات در ایران بیشتر از سایر کشورهاست ، شما هم قبول می کنید...

خوب، اشکالی ندارد بیایید با هم حساب کنیم :

تعطیلات در اروپا و آمریکا :

52 روز شنبه + 52 روز یکشنبه = 104 روز

104 + حدودا 20 روز تعطیلات رسمی ملی و مذهبی از قبیل روز استقلال، عید کریسمس، عید سال نو(ژانویه)، عید شکرگزاری و ......  مساوی میشود با 124 روز یعنی بیش از 3/1 سال .


تعطیلات در ایران :

52 روز جمعه

25 روز تعطیلات رسمی ملی و مذهبی از قبیل عید غدیر، عید قربان، عید نوروز، عاشورا، تاسوعا، عید فطر، 22 بهمن و .......

جمعا 74 روز ( البته با فرض اینکه هیچ کدام از تعطیلات رسمی با جمعه مصادف نگردند )


خوب حالا چه می گویید؟

تعطیلات در ایران بیشتر است یا در کشورهای اروپایی و آمریکایی ؟

124 روز تعطیل رسمی که در تقویم با رنگ قرمز مشخص شده اند در کشورهای اروپایی و آمریکایی و 74 روز در ایران !


فکر می کنید دلیل و علت اینکه آنقدر می گویند در ایران تعطیلات زیاد است چیست؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/14:: 12:24 عصر     |     () نظر



 

دلایلی بسیار وجود دارند که باعث میشوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی اش باخبر شود؛ اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی گویند چقدر درآمد دارند!
 
به گزارش ایران ناز بنابراین پرس و جو درباره پردرآمدترین مشاغل حال حاضر ایران را آغاز کردیم و فهرستی که همراه با توضیح می خوانید حاصل همین جست و جو میان جامعه محافظه کار ایران است!

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/12:: 1:37 عصر     |     () نظر



در شرایطی که در کنگره IUCN از فهرست بیش از 60 محیط بانی که در سال گذشته در راه حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان کشته شده اند، ده ها نفر از آنها از محیط بانان قار? افریقا بوده اند که از آن جمله می توان به 15 محیط بانی که تنها در کنیا کشته شده اند اشاره کرد.
 
بسیاری از این محیط بان ها در راه دفاع از فیل هایی کشته شده اند که در حال حاضر یکی از مهمترین هدفهای شکارچیان غیرقانونی در افریقا به حساب می آیند. نرخ کشتار فیل در سال 2011 به بالاترین میزان از زمان ممنوعیت تجارت عاج در سال 1989 رسید.
 
کشتار فیلها برای استفاده از عاج آنها انجام می شود. از این عاجهای خونین برای تراشیدن مجسمه های برخی قدیسین، مهره های مقدس، تعویذ و اقلامی از این دست استفاده می شود. اگر چه آمار سالان? دقیقی در دست نیست، اما می توان تخمین زد که در سال 2011 دست کم 25 هزار فیل کشته شده است و جالب آن است که عمد? تقاضای عاج این فیلهای کشته شده از طرف بازار کالاها مذهبی کشورهای مختلف است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/12:: 1:32 عصر     |     () نظر



 

 

مشاغل عجیب و غریب دنیا کم نیستند. اما در میان همان مشاغل عجیب هم باید به چند مورد اشاره‌ای ویژه داشته باشیم که اصولا روی ترکیب «عجیب و غریب» را سفید کرده‌اند. آنچه در پی می‌آید نگاهی است به همین مشاغل.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/9:: 11:39 صبح     |     () نظر



 

 

زن‌ها زودتر ازمحققان آمریکایی در بررسی نظرات 2000 زن و مرد شاغل دریافتند 30 درصد از زنان بالای بیست‌ و سه ساله بر این عقیده‌اند که در دوران بازنشستگی خود از نظر اقتصادی با مشکل روبه‌رو خواهند شد حال آن‌ که این باور در مردان نمونه 23 درصد بوده است.
 
در این میان 22 درصد از این زنان در برابر 23 درصد از مردان، پس‌انداز برای استفاده از آن در دوران بازنشستگی خود را شروع کرده بودند. جالب است از نظر مبلغی نیز زنان عقیده داشتند باید بتوانند حداقل 1.8 میلیون دلار پس‌انداز کنند تا از پس هزینه‌های دوره از کارافتادگی برآیند، حال آن‌که این مبلغ در نظر مردان 1.3 میلیون دلار اعلام شده است.
 
پژوهشگران بر این گمانند که این آینده‌ نگری برای غلبه بر اضطراب‌های ناشی از رسیدن به دوره بازنشستگی بوده و کسانی که قبل از سی سالگی بخشی از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند رضایت بیشتری از زندگی و اضطراب و ناامیدی کمتری نسبت به زنان دیگر خواهند داشت.
 
از سوی دیگر و بر اساس گزارش مرکز ملی آمار آمریکا، زنان با متوسط عمر 80.5 سال نسبت به متوسط عمر 75.5 سال برای مردان، معمولا پنج سال بیش از مردها عمر می‌کنند و یکی از دلایل رویکرد آنها به پس‌انداز زودتر برای دوره سالمندی، می‌تواند ناشی از همین طول عمر بیشتر زنان باشد. مردها به تکاپوی فراهم‌کردن هزینه‌هایی می‌افتند که احتمال می‌دهند در دوران بازنشستگی به آن نیاز پیدا کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 91/12/9:: 11:31 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >