سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه نفْس خود را دشمن بدارد، خداوند، دوستش خواهد داشت . [امام علی علیه السلام]
زنان شاغل





انتقادپذیری و انتقاد کردن موثر دارای اهمیت زیادی برای موفقیت سازمانی است. اموری چون ارزشیابی عملکرد ، مشارکت در تیم‌های کاری ، خدمات رسانی به مشتریان و کنترل کیفیت ، بستگی به بکارگیری مطلوب انتقادپذیری و انتقاد کردن دارد و کار پیچیده‌ای است. انتقاد با ابراز احساسات درباره موضوعات پیچیده و مشکل ، می‌تواند تخریب کننده و حتی بسیار خطرناک باشد. بکارگیری ضعیف انتقاد ، منجر به شکست افراد و سازمان‌ها می‌شود، از سوی دیگر استفاده آگاهانه و خردمندانه از انتقاد به شکوفایی افراد و سازمان‌ها منجر خواهد شد.
انتقاد از افراد قدرتمند و مافوق بدون ترس و خشم
انتقاد نقش عمده‌ای در روابط اجتماعی ایفا می‌کند، از انتقادها می‌توان برای ایجاد تحرک در اشخاص و نفوذ در آنها ، آموزش ، بیان نیازها و خواسته‌ها و یا محرکی برای اصلاح و پیشرفت خود استفاده کرد. انتقادپذیری موثر نتایجی چون: افزایش رضایت شغلی ، ایجاد روابط کاری مناسب ، تقویت سلامتی فکری و روحی ، ایجاد عزت نفس ، افزایش سطح بهره‌وری و افزایش رقابت برای تضمین موفقیت را به دنبال دارد. اگر انتقاد کننده و انتقاد شونده می‌خواهند به هدف انتقاد سازنده که همانا تغییر رفتار خاصی است دست یابند، باید با یکدیگر همکاری کنند. برای دستیابی به مفید ضروری است تا از روش‌های انتقاد موثر و سازنده استفاده نمود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/1/21:: 3:49 عصر     |     () نظر




خوب به سلامتی از فردا تقریبا محیط های آموزشی رونق خواهند گرفت هر چند که روزهای اول در مملکت ما چندان وضعیت این محیط ها دارای ثبات نیست. من در تمام طول تحصیلم یک مصیبت بزرگ داشتم آن هم اینکه همیشه صبح زود از خواب بلند شدن برایم عذاب آورد بود فرقی هم نمی کرد که شبش کی خوابیده باشم کلا نمی توانستم صبح های زود بلند شوم.

چند روزه گذشته مقاله ای را در اینترنت دیدم که در آن گفته شده بود صبح زود از خواب بلند شدن برای اکثریت انسان ها دشوار است و کلا کسانی که صبح زود از خواب بلند می شوند آن را به صورت یک عادت برای خود تبدیل کرده اند و برای همین است که می توانند هر صبح سحر خیز باشند و در اصل سحر خیزی یک مهارت نیست و کافی است آن را به صورت یک عادت روتین برای بدن خود تبدیل کنید.

در ادامه ی این مقاله 23 نکته برای رسیدن به این عادت ذکر شده بود که در نوع خودشان جالب هستند و به نظرم اگر کسی اراده کافی داشته باشد می تواند به این نکات این عادت بسیار خوب و مفید را در خود ایجاد کند:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/1/21:: 3:47 عصر     |     () نظر



 

هنگام کار به وضعیت بدن‏تان توجه داشته باشید و پشت و شانه‏‌ها را خم نکنید. همیشه با پشت صاف، شانه‏های رو به عقب و زانوهای کمی خمیده کار کنید.

کار‌شناس بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص آشپزی و علم ارگونومی گفت: تهیه و طبخ غذا، شستن میوه‏‌ ها و سبزی ‏‌ها، شستن ظرف ‌ها، نگهداری غذا در یخچال و کابینت موجب می‌‎شود خیلی از خانم‎های خانه‏دار زمان زیادی از روز را در آشپزخانه بگذرانند.

وی افزود: کار با وسایلی که به شکل نامناسبی طراحی شده‎اند، توجه نکردن به وضعیت صحیح بدن هنگام کار و انجام حرکات تکراری در طولانی‌مدت موجب آسیب عضلات و مفاصل و بروز مشکلات اسکلتی می‌‏شود. به همین دلیل، نشانگان تونل کارپال در بین خانم‏های خانه‏دار شیوع بیشتری دارد.

صدیقه میرجلیلی خاطرنشان کرد: این در حالی است که کار‌شناسان می‌گویند با کمی‎دقت در انجام کارهای آشپزی و با رعایت اصول ارگونومی هنگام کار در آشپزخانه، می‌‎توان از این عوارض پیشگیری کرد. ارگونومی، علم متناسب‏ سازی کار با انسان است. در این علم، تلاش بر این است که هنگام انجام کار، کمترین فشار به بدن وارد شود و افراد در راحت‏‌ترین حالت ممکن و با کمترین عارضه، کار‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به این که «باهوش‏‌تر کار کنید، نه بیشتر» این، یکی از شعارهای اصلی ارگونومی است، افزود: با کمی‎دقت در انتخاب لوازم آشپزی و چند تغییر ساده در آشپزخانه‌تان می‌توانید شرایط را برای کاری راحت‌تر و کم‌خطر‌تر فراهم کنید تا کار در آشپزخانه برای‎تان آسان‌تر، ایمن‌تر و لذت‎بخش‎‌تر شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/1/19:: 1:53 عصر     |     () نظر



 

بیمه چیست: بیمه پیمانی است که بر پایه‌ آن شرکت بیمه (بیمه‌گر) تعهد می‌کند در برابر مقدار پولی که فرد یا شرکت دیگری (بیمه‌گذار) به او پرداخت می‌کند، زیان وارد شده به بیمه‌گذار را در پی رویدادی ناخواسته جبران کند. پولی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد، حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود، موضوع بیمه می‌نامند.

میزان حق بیمه بر پایه‌ حساب احتمالات تعیین می‌شود و موضوع بیمه و شرایط آن نیز در سند نوشتاری به نام بیمه‌نامه می‌آید. پیشینه‌ بیمه به دوران باستان باز می‌گردد و خاستگاه بیمه‌ بهداشت را باید در تمدن اسلامی جستجو کرد.

بیمه = سرمایه‌گذاری برای آرامش

میزان حق بیمه بر پایه‌ حساب احتمالات تعیین می‌شود. برای نمونه، فرض کنید صاحبان 100 هزار خانه به یک شرکت بیمه قرار داد بیمه‌ آتش‌سوزی ببندند و از آن خانه‌ها تنها هزار خانه آتش بگیرد و آسیب ببیند. شرکت به میزان آسیب وارد شده به آن هزار خانه، به صاحبان آن‌ها پول می‌پردازد. اما به صاحبان 99 هزار خانه‌ دیگر که آتش نگرفته‌اند پولی نمی‌دهد. این پول هم از حق بیمه‌ای به دست می‌آید که صاحبان خانه‌ها طی سال به آن شرکت پرداخته‌اند و آرامش را به خانه‌ خود آورده‌اند.

شرکت‌های بیمه سرمایه‌ای را که از بیمه‌گذاران دریافت می‌کنند در کارهای بازرگانی و خدماتی وارد می‌کنند تا از پس هزینه‌های ناشی از زیان‌های بزرگ، مانند سقوط هواپیما، غرق شدن کشتی، سیل، زمین‌لرزه و آتش‌سوزی‌های گسترده برآیند. البته، بیش‌تر آن‌ها قراردادهایی را به شرکت‌های بیمه‌ای بزرگتر و گاهی شرکت‌های بین‌المللی می‌بندند و به آنان حق بیمه پرداخت می‌کنند. بنابراین، آن‌ها با بیمه کردن مردم برایشان آرامش می‌آورند و خود با بیمه کردن بخشی از سرمایه‌ خود در شرکت‌های دیگر به آرامش دست می‌یابند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/1/19:: 1:50 عصر     |     () نظر



طرح افزایش مرخصی زایمان که از 3 سال به 6 ماه رسید باز هم تصویب نشد و شورای نگهبان آن را به دلیل تامین نشدن بار مالی رد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین  ؛ این طرح که قرار بود پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی شود برای مردان هم مرخصی 2 هفته ای در نظر گرفته بود. حال با عدم تصویب آن مرخصی زایمان مانند گذشته خواهد بود، هرچند که مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان وخانواده ریاست جمهوری تصمیم دارد این طرح را به گونه دیگری به دولت ارائه کند.

یکی از طرحهای شما که همیشه روی آن تاکید داشتید،طرح افزایش مرخصی زایمان زنان و مرخصی به همسران آنها بود که سرانجام شورای نگهبان با آن مخالفت کرد.حالا چه تصمیمی برای آن دارید؟

این طرح به دولت باز می گردد تا بازنگری شود.قرار است که دولت بار مالی آن را تضمین کند،چون همانطور که می دانید این هم جزو سیاستهای تشویقی افرایش جمعیت است.بنابراین حتما دولت این مشکل را حل می کند.

این بودجه که قرار است دولت آن را تضمین کند از کجا تامین می شود؟
شورای نگهبان اعلام کرده که بار مالی آن مغایر با اصل 75 قانون اساسی است و این مرخصی 9 ماهه زنان بار مالی فراوانی برای دولت و نهادهای بیمه ای دارد که محل اعتبار آن پیش بینی نشده است.ما نگرانی از این موضوع نداریم چون ما در لایحه ترویج تغذیه با شیر مادر این موضوع را هم در نظر می گیریم و مشکل این طرح حل می شود.در واقع یک همپوشانی دارد.ما در این طرح تاکید کردیم که بار مالی این مرخصی زایمان بر عهده صندوقهای بیمه ای باشد و در بودجه سالیانه دیده شود.

این طرح چه تفاوتی با طرح افزایش مرخصی زایمان دارد؟
این طرح میان مرکز ما و وزارت بهداشت است.ما در این طرح در تبصره 7،در مورد دوقلوزایی اعلام کردیم که مرخصی مادران آنها یک سال شود.همچنین در مورد تکلیف مرخصی مادرانی که سرپرستی فرزندی را می پذیرند یا کودکی که توسط مادر میزبان به دنیا می آید هم برنامه هایی را ارائه کرده ایم که 6 ماه مرخصی زایمان داشته باشند.همچنین تولد نوزاد مرده، فوت نوزاد هنگام مرخصی زایمان و غیره هم پرداخته شده است.

الان این لایحه در چه مرحله ای قرار دارد؟
به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارائه شده و بعد از بررسی به مجلس می رود.

بنابراین تا زمانیکه این طرحها تصویب و اجرایی شود مرخصی زایمان همان 6 ماه است؟
بله.هرچند که ما تصمیم داشتیم این افزایش مرخصی از سال بعد اجرایی شود اما فعلا همان قانون گذشته اجرا می شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/1/18:: 2:51 عصر     |     () نظر
   1   2      >