سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! شکستگی ام را جز لطف و مهر تو درمان نمی کند ... آتش درونم را جز دیدارت خاموش نمی سازد و درد اشتیاقم به تو را جز نگریستن به چهره ات، بهبود نمی بخشد . [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
زنان شاغل




 کی گفته « پول علف خرس نیست! » این روزها با این هزینه‌های سرسام‌آور ارزش پولی که درمی‌آورید گاهی از علف خرس هم کمتر است. تا چشم بر هم می‌زنید همه حقوق‌تان تمام شده و کلی باید دو دو تا چهار تا کنید تا سر و ته دخل و خرج‌تان جفت و جور شود.

اگر بدانید که سیاست‌های شرکت برای افزایش حقوق چیست و در چه زمان‌هایی می‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید، آن وقت می‌توانید بهتر نزد رئیس‌تان برای افزایش حقوق استدلال کنید. وقتی با اطلاع باشید و بدانید چه می‌گویید احتمال دست خالی برگشتن کمتر خواهد بود.

کی گفته « پول علف خرس نیست! » این روزها با این هزینه‌های سرسام‌آور ارزش پولی که درمی‌آورید گاهی از  علف خرس هم کمتر است. تا چشم بر هم می‌زنید همه حقوق‌تان تمام شده و کلی باید دو دو تا چهار تا کنید تا سر و ته دخل و خرج‌تان جفت و جور شود. احتمالا اولین راه‌ حلی که می‌شود به آن فکر کرد افزایش حقوق است. باید راه‌ حلی پیدا کنید که رئیس‌تان با افزایش حقوق شما موافقت کند. اگر دنبال راه‌حلی هستید این راهنما را از دست ندهید.

1 - موفقیت، شانس‌تان را بیشتر می‌کند
درخواست افزایش حقوق را بعد از به‌دست آوردن یک موفقیت خوب در سر کار مطرح کنید. لازم نیست مغرور و از خودراضی باشید اما این یک روش امتحان شده است که درخواست افزایش حقوق بعد از اینکه شما کاری استثنایی در سر کار انجام داده‌اید مورد قبول قرار می‌گیرد. با رئیس‌تان رودربایستی نداشته باشید. به او بگویید که موفقیت شما تنها آغاز فرصت‌های زیادی است که شما می‌توانید برای شرکت ایجاد کنید.

2 - استعدادتان را نشان دهید
اگر فکر می‌کنید که مستحق افزایش حقوق هستید باید این را ثابت کنید. لازم نیست از خودتان تعریف کنید. تنها نشان دهید که سرمایه ارزشمندی برای شرکت هستید و همیشه و به ویژه وقتی کس دیگری نیست شما برای انجام کارها حاضر هستید.

3 - صریح باشید
دنبال دوز و کلک با رئیس‌تان نباشید. دقیقا به رئیس‌تان بگویید چه می‌خواهید و چرا چنین چیزی را در چنین زمانی می‌خواهید. صداقت بهترین سیاست است  و باعث می‌شود شخصیت‌تان را هم دوست‌داشتنی‌ترکند.

4 -  درباره وضعیت مالی محل کارتان تحقیق کنید
اگر بدانید که سیاست‌های شرکت برای افزایش حقوق چیست و در چه زمان‌هایی می‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید، آن وقت می‌توانید بهتر نزد رئیس‌تان برای افزایش حقوق استدلال کنید. وقتی با اطلاع باشید و بدانید چه می‌گویید احتمال دست خالی برگشتن کمتر خواهد بود.

5 - برای شنیدن «نه» خود را حاضر کنید
اگر همه کارهایی که لازم بود را انجام دادید و بازهم نه شنیدید آن وقت دیگر کار از دست شما بیرون بوده است. با این حال، به جای اینکه ناامیدانه برگردید، از رئیس‌تان بپرسید که آیا به جای افزایش حقوق می‌تواند چیز دیگری مثلا تعطیلات اضافه یا اضافه کار یا مزایا به شما بدهد اما حواستان باشد زیاد از حد حریص جلوه نکنید. سعی کنید همواره لبخند بر چهره‌تان باشد حتی اگر اتفاق‌هایی افتاد که شما دوست نداشتید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/31:: 1:21 عصر     |     () نظر



در ادامه این مطلب 5 پیشنهاد برای شما داریم که می توانید در این زمان های مُرده آنها را انجام دهید.

همه ما شاید به مرحله ای از مهارت در کارمان رسیده باشیم، که در محیط کار هر تقاضایی از ما می شود را به سرعت انجام دهیم و سراغ کار بعدی برویم. حتی ممکن است توانایی انجام چند کار همزمان را هم داشته و همیشه در محل کارمان مشغول انجام وظایف روزانه باشیم. در این صورت زمان برای ما به سرعت می گذرد.

اما در بسیاری از محیط های کاری، فصل ها یا ماه هایی هستند که ممکن است وظایف شما کم شود یا زمان های خالی بیشتری داشته باشید. در این مواقع احتمالاً به این فکر می کنید که چه کاری انجام دهید که زمان برایتان زودتر سپری شود.

به طور قطع گذراندن زمان برای گشت و گذار در فیس بوک و یا اعمال مشابه، پاسخ های مناسبی برای گذران این اوقات نیستند. (مگر در ساعت نهار و استراحت). اما در ادامه این مطلب 5 پیشنهاد برای شما داریم که می توانید در این زمان های مُرده آنها را انجام دهید.

برای جانشین احتمالی خود برنامه های کاری خود را بنویسید
اگر به هر دلیلی یک روز نتوانید خود را به محل کار برسانید، چه اتفاقی می افتد؟ برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، بهتر است شرکت یا سازمان شما، بداند که دقیقا چه کاری را چگونه انجام می داده اید.
این برنامه در واقع توضیحی از کار شما را شامل می شود. سعی کنید این کار را ماهیانه انجام دهید و کارهایی که تمام شده اند را از این برنامه خارج کنید. اگر این برنامه را تا الان تهیه نکرده اید، الان این کار را انجام دهید. باور کنید وقتی کار خود را ترک می کنید، زندگی برای شما آسان تر می شود و البته رئیس تان نیز عاشق کارکردن و حُسن وظیفه شما خواهد شد.
اگر این برنامه را دارید، آن را به روز کنید. به روز رسانی این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است و از به وجود آمدن اشتباهات در کار جلوگیری خواهد کرد.

ایمیل ها را سازماندهی کنید
حتی اگر تمام ایمیل های خود را در بایگانی نگه داری می کنید باز هم نیاز است که بعضی از آن ها را در کامپیوتر خود برای استفاده های بعدی ذخیره و برخی را پاک نمایید. ایمیل هایی که مورد احتیاج است را ذخیره کنید. تمامی جواب هایی که در پروژه های مختلف دریافت کرده اید را به همراه تمام ایمیل های مهم، نگه دارید.
حتی به ایمیل هایی که قبلا آن ها را در گروه “بعداً چک شود”، دسته بندی کرده اید نیز سر بزنید. قرار نیست مرور دوباره این ایمیل ها سال آینده باشد. شاید همین حالا نیز وقت مناسبی برای بررسی آنها به نظر برسد.

با همکاران و یا مشتریان خود تماس بگیرید
در زمان هایی که وقت آزاد دارید تلفن را بردارید و با مشتریان و سرمایه گذاران تماس برقرار کنید. با یک صحبت کوچک شروع کنید و سپس موضوع را به سمت اینکه در مورد همکاری با شما چه فکری می کنند و یا موضوعی که تا پیش از آن مورد بحث بوده است، پیش ببرید. با این کار اعتماد، روحیه همکاری و روابط را محکم تر خواهید کرد. البته توجه کنید شخصیت کسانی که با آن ها تماس می گیرید جوری باشد که از تماس تلفنی ناراحت نشوند و همینطور زمان مناسبی را انتخاب کرده باشید. ممکن است تماس با دیگران بدون اطلاع قبلی و در زمان نامناسب باعث تسریع گذر زمان برای شما شود، اما شاید عاملی برای هدر رفتن زمان آنها شود. در این صورت نتیجه نهایی، معکوس خواهد بود!

به دیگران کمک کنید
اگر شما وقت آزاد دارید، آیا همکاران شما هم همینطورند؟ مطمئناً کلیه واحدهای محل کار شما به یکباره بیکار نمی شوند. این فرصت خوبی است که چیزهای جدیدی در مورد قسمت های دیگر سازمان یاد بگیرید یا مهارت جدیدی کسب کنید. همچنین اگر فرصتی برای کمک به همکاران خود داشته باشید، آنها قدردان شما خواهند بود و در زمان مناسب این کمک ها را جبران خواهند کرد. اگر کسی احتیاج به کمک ندارد در مورد پروژه های جدید سازمان تحقیق کنید. به وب سایت سازمان سر بزنید و اگر احتیاج به تغییر و به روز رسانی دارد این کار را تقبل کنید. مطمئن باشید رئیس تان هم از این ابتکار عمل شما و ابراز علاقه به بخش های مختلف سازمان، خوشحال خواهد شد.

مطالعه داشته باشید
اگر می خواهید زمان را به خوبی بگذرانید، از آن برای بالابردن اطلاعات خود استفاده کنید. مقاله و مطلب بخوانید. در مورد هر چه که دوست دارید بیشتر بدانید، جستجو و مطالعه کنید. در جریان آخرین مطالبی که مربوط به کار شماست، قرار بگیرید. با همیشه اطلاع داشتن و یادگرفتن، اعتبار خود را در سازمان افزایش داده اید و همینطور موقعیت های کاری بهتری را پیش رو خواهید داشت.

مطمئناً کارهای بیشتر دیگری وجود دارند که می توان در مواقع بیکاری انجام داد ولی اگر واقعاً حس می کنید هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، می توانید با مدیر خود در مورد پروژه های طولانی مدت یا پروژه هایی که می توانید در این زمان ها، روی آنها کار کنید، صحبت نمایید.
روزهای آرام کاری خوبند، به این شرط که به جای تماشای ملال آور تعقیب و گریز عقربه های ساعت، فرصت را برای استفاده صحیح از آنها، غنیمت بشمارید.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/31:: 1:18 عصر     |     () نظر




«سیگار کشیدن ممنوع»،‌ «لطفا سیگار نکشید»، «سیگار کشیدن ضرر دارد» و... حتما بارها این جملات را خوانده و شنیده‌اید، آن تصاویر ترسناک روی پاکت‌‌های سیگار را هم حتما بارها و بارها دیده‌اید اما شاید خیلی راحت سیگار را روشن کنید و به هیچ کدام از دیده‌ها و شنیده‌ها وقعی ننهید.

آمار نشان می‌دهد که میزان سیگار کشیدن زنان در ایران در حال افزایش است و این مسئله به خصوص در مورد دختران و زنان جوان جدی است. اگر شما هم از دسته زنان و دختران جوانی  هستید که هشدارها را جدی نمی‌گیرید و راحت سیگارشان را روشن می‌کنند، لطفا این مطلب را با دقت تا انتها بخوانید.

کل بدن تان در خطر است

اگر می‌خواهید زودتر از دوستان‌تان پیر نشوید...

سیگار کشیدن به شیوه‌های مختلف، به راه‌هایی خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید، روی بدن شما تاثیر می‌گذارد. متاسفانه اکثریت زنان سیگاری، سیگار کشیدن را از سن پایین شروع می‌کنند و آن را خطری برای سلامت خود می‌دانند زیرا احساس می‌کنند بدن سالمی دارند و هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند. زمانی هم که آثار سوء و زیانبار سیگار کشیدن در آنها آشکار می‌شود آنقدر به سیگار عادت کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند به کنار گذاشتن آن فکر کنند. سیگار کشیدن روی بسیاری از ارگان‌های بدن تاثیر می‌گذارد و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد، اما در مورد زنان یک مسئله مهم دیگر وجود دارد و آن هم اینکه سیگار کشیدن باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شود که نتیجه همه آنها «پیری زودرس» است. شما در این مطلب می‌توانید مکانیسم‌های پیرکننده سیگار در قسمت‌های مختلف بدن را بیابید.

اگر می‌خواهید  ظاهرتان حفظ شود

پوست بی‌حالت، شل و کدر

همان‌طور که قبلا ذکر شد مواد شیمیایی موجود در سیگار مولکول‌های کلاژن را می‌شکنند و این باعث کاهش خاصیت کشسانی پوست می‌شود. در ضمن تاثیرات سیگار روی عروق خونی سطحی باعث می‌شود که پوست حالتی شل پیدا کند و موجب زشت شدن حالت پوست‌شود. دیده شده که شلی عضلات و بافت سینه در زنان سیگاری زودتر از زنان غیرسیگاری شروع می‌شود. در کل پوست افراد سیگاری دچار شلی و آویزانی می‌شود که قطعا مطلوب هیچ خانمی نیست.

دیگران را فراری می‌دهید؟

بوی بد دهان

سیگاری‌ها بوی دهان خاصی دارند که به بوی دهان سیگاری‌ها مشهور است. جدا از اینکه سیگار روی بوی بدن انسان‌ها و تعریق آنها تاثیر می‌گذارد و بوی خاصی ایجاد می‌کند، بوی دهان افراد سیگاری هم بوی خاصی دارد که خوشایند سایرین نیست.

زیبایی لبخندتان را حفظ کنید

دندان‌ها زشت

دیگر این را همه می‌دانند که دندان‌های افراد سیگاری خیلی زود زردرنگ و زشت می‌شوند، اما این تنها تاثیر سیگار روی دندان‌ها نیست؛ سیگار باعث آسیب رساندن به مینای دندان می‌شود و اینگونه باعث آسیب به دندان‌ها و افزایش احتمال پوسیدگی آنها می‌شود. در ضمن مواد شیمیایی موجود در سیگار باعث آسیب دیدن لثه‌ها و در نتیجه شل شدن دندان‌ها و کج شدن آنها و افزایش احتمال افتادن آنها می‌شود.

صورت سیگاری‌ها پرچین و چروک می‌شود

چهره‌ای پر از خط!

گروهی از چین و چروک‌ها نتیجه سیگار کشیدن هستند. نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن عروق خونی می‌شود و اینگونه اکسیژن کمتری به پوست می‌رسد. افراد سیگاری خیلی زودتر از افراد همسن و سال خود که سیگار نمی‌‌کشند شاهد ظهور چین و چروک در پوست می‌شوند.

از دست دادن بافت‌های اطراف دهان

لب‌های زشت

خب طبیعی است که برخی از شایع‌ترین عوارض سیگار روی لب‌ها باشد، جدا از چین و چروک‌ها روی اطراف دهان که به هر حال لب‌ها را هم درگیر می‌کند و رسوب رنگدانه‌ها را روی لب، مواد سمی مضر در سیگار باعث می‌شود تا حالت الاستیستی (کشسانی) پوست لب‌ها را کاهش یابد و اینگونه لب‌ها حالت چروکیده و غیرطبیعی پیدا کنند.

رنگ رخسار...

پوست رنگ‌پریده

سیگار حاوی مواد مضر سمی است که به شیوه‌‌های مختلف به پوست ضرر می‌رسانند. یکی از آنها این است که این مواد شیمیایی در خون به سلول‌ها می‌چسبند و میزان اکسیژن و مواد مقوی و تغذیه‌ای داخل خون را کاهش می‌دهند. این مواد شیمیایی به مولکو‌ل‌های داخلی سلول می‌چسبند و باعث می‌شوند این سلول‌ها عملکرد خوبی نداشته  باشند و در نتیجه خون و مواد مغذی کافی به سلول‌های پوست نرسد و پوست حالت رنگ‌پریده یا کبود و بیمارگونه پیدا کند.

وقتی گوش‌تان سنگین می‌شود

کم شدن شنوایی

کم شدن شنوایی و به اصطلاح «پیرگوشی» یکی از عوارض بالا رفتن سن است اما افراد سیگاری ممکن است کاهش قدرت شنوایی را در سنین خیلی پایین‌تر تجربه کنند. در تحقیقی که در انگلستان روی 2500زن سیگاری انجام شد، مشخص شد که کاهش قدرت شنوایی در زنان سیگاری حدود 10 سال زودتر از زنان غیرسیگاری شروع می‌شود و در مواردی حتی زنان 40ساله که بیش از دو دهه سیگار می‌کشند دچار این مشکل شده بودند.

ردپای نامناسب

هاله‌های سیاه زیرچشم

سیگار حاوی مواد شیمیایی است که باعث تیره شدن پوست زیر چشم می‌شود، در ضمن حالت خاص سیگار کشیدن باعث می‌شود هر بار با پک زدن سیگار چین و چروکی در صورت ایجاد شود که در گذر زمان این چین و چروک‌ها در ناحیه زیر چشم مشهودترمی‌شود و حالت تیره و گودافتاده به چشم‌ها بدهد.

1+5 راهکار برای ترک سیگار در خانم‌ها

1- اولین فکری که به ذهن افراد سیگاری خطور می‌کند، این است که چرا باید سیگار را ترک کنم؟ دلایل شما برای ترک سیگار نقش مهمی را در ادامه روند ترک برعهده دارد. بدانید که با  ترک سیگار عوارض منفی آن به‌تدریج از شما فاصله خواهد گرفت.

2- پیش از ترک کامل سیگار، سعی کنید مکان‌هایی را به‌عنوان مکان‌های ممنوعه برای استعمال سیگار قلمداد کنید و در این مکان‌ها مثلا منزل، محل کار یا اماکن عمومی، به هیچ عنوان سیگار نکشید.

3- برای ترک سیگار باید ایجاد انگیزه کرد. انگیزه یعنی تلاش برای رسیدن فرد سیگاری به اینکه خود بخواهد نه دیگران. به عبارت دیگر اطرافیان تنها می‌توانند در ایجاد انگیزه، کمک‌کننده باشند و این خود فرد است که باید انگیزه را در خود ایجاد کند. فهرستی از معایب و فواید سیگار را تهیه کنید. آن را منصفانه بخوانید. باتوجه به تمامی جزئیات، اگر تمایل به ترک پیدا کردید، آن را عقب نیندازید و حتما شروع کنید.

4- زمان و نوع کاری را که با آن سیگار می‌کشید، مشخص کنید و به دلایل سیگار کشیدن خود در آن زمان‌ها و احساسی که بعد از مصرف سیگار داشته‌اید، فکر کنید. در پایان هر روز، الگوی سیگار کشیدن خود را مرور کرده، ببینید چه چیزی شما را وادار به سیگار کشیدن می‌کند؟ کار سخت؟ عصبانیت؟ کسالت؟ بعد از شناخت آن، روش‌های دیگری را برای روبه‌رو شدن با احساسات و شرایط خود جست‌وجو کنید.

5- در ترک سیگار، از دوستان خود یاری بطلبید. درست مانند هنگامی که کار یا مشکلی دارید و از دوستان خود کمک می‌خواهید، در این زمینه هم از دوستان خود طلب یاری کنید زیرا وقتی بار مسئولیت کاری را با دوستان تقسیم می‌کنید، راحت‌تر مشکل حل می‌شود.

6- ترک سیگار را نباید ساده پنداشت. برعکس تصور عام که بر این عقیده‌اند با مشکل دانستن یک کار، تمایل فرد به انجام آن کار کمتر می‌شود و از ترس سختی آن کار، تن به آن نمی‌دهد، باید گفت که اگر اطرافیان فرد و خود فرد این کار را بزرگ بدانند، هم با آمادگی بیشتری پیش می‌روند و هم برای انجام کار بزرگ‌تر تشویق شده و از اعتمادبه‌نفس فزاینده‌ای برخوردار می‌شوند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/30:: 2:34 عصر     |     () نظر



یک متخصص پوست و مو گفت: درمان خاصی به منظور پیشگیری از ریزش مو بعد از زایمان وجود ندارد.

 

دکتر رضا یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد:‌ تعدادی از مادران بعد از گذشت 4 ماه از زایمان، دچار ریزش مو می‌شوند که اغلب این ریزش در ناحیه گیج‌گاه و جلوی سر اتفاق می‌افتد و در اصطلاح به آن تلوژن افلوویوم (ریزش ناگهانی مو) گفته می‌شود.

 

وی ادامه داد:‌ هنوز علت خاصی برای ریزش مو بعد از زایمان یافت نشده است اما احتمال می‌رود مواردی مانند ‌استرس زایمان، کمبود موادی مانند آهن، خون‌ریزی بعد از عمل و بیهوشی در صورت انجام عمل سزارین در وقوع این عارضه تاثیرگذار باشند.

 

این متخصص بیماری‌های پوست و مو در خصوص پیشگیری از ریزش مو بعد از زایمان گفت: ‌راه حلی برای پیشگیری و یا درمان این مشکل وجود ندارد و همچنین نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست زیرا ریزش مو بعد از گذشت کمتر از 6 ما متوقف شده و به تدریج موهای ریخته شده، جایگزین خواهند شد.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/30:: 2:32 عصر     |     () نظر



 

محققان اسپانیایی به این نتیجه رسیده اند که شرایط استرس آور چگونه بر متابولیزه شدن چربی توسط بدن تأثیر گذار است و می تواند به افزایش کلسترول بد بیانجامد.


  کارشناسان طی سال ها اظهار داشتند که استرس عاطفی با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است و در نتیجه عادات غیرسلامتی چون استعمال دخانیات، رژیم نامناسب یا داشتن سبک زندگی بی تحرک را در میان عوامل دیگر به همراه می آورد.

این درحالی است که تحقیقات جدید نشان می دهد استرس تحریک کننده «دیس لیپیدمی» است، اختلالی که سطح چربی ها و لیپوپروتئین ها را در خون تغییر می دهد.

محققان بیمارستان «ویرجین دو لا ویکتوریا» در «مالاگا» و دانشگاه «سانتیاگو دو کامپوستلا» رابطه بین شغل استرس آور و پارامترهای مختلف مرتبط با چگونگی متابولیزه شدن اسیدهای چرب در بدن را بررسی کردند.

نتایج این این تحقیق که در مجله سلامت عمومی اسکاندیناوی منتشر شده با بررسی های صورت گرفته یک جمعیت نمونه بیش از 90 هزار کارمند با انجام چکاپ های پزشکی مشخص شده است.

«کارلوس کاتالینا» روانشناس بالینی و کارشناس استرس ناشی از شغل اظهارداشت: کارمندانی که اظهار داشتند در رویارویی با شغل خود طی 12 ماه گذشته شرایط دشواری را تحمل کردند (8.7 درصد از جمعیت نمونه) بیشتر در معرض خطر «دیس لیپیدمی» قرار دارند.

«دیس لیپیدمی» انواع مختلفی از اختلال در سوخت وساز چربی ها است که موجب بالا رفتن میزان سرمی یک یا تعدادی از آن هاچون  کلسترول، تری گلیسرید در خون می شوند.

دیس لیپیدمی یکی از عوامل اصلی خطر برای بروز بیماری سرخرگ های کرونری (CAD)، سکته مغزی و بیماری عروق محیطی (PVD)، ذکر شده که می توان با تغییر شیوه زندگی، رژیم غذایی و داروها بر آن تاثیر گذاشت و آن را تغییر داد. بالا رفتن میزان سرمی چربی ها می تواند منجر به تشکیل پلاک های آترواسکلروز در سرخرگ های کرنری شود که در حضور سایر عوامل خطر، تشکیل آن تسریع می شود.

به طور خاص افرادی که از استرس ناشی از شغل رنج می برند بیشتر در معرض ابتلا به سطح بالا و غیر عادی کلسترول بد و سطح پایین و قابل توجه کلسترول خوب می شوند و همچنین احتمال گرفتگی رگهای آنها بیشتر است.

براساس اظهارات دکتر کاتالینا، یکی از مکانیسمهایی که می تواند رابطه بین استرس و خطر بیماریهای قلبی عروقی را توضیح دهد تغییرات در کارنامه چربیهای ما است که در نهایت منجر به افزایش گرفتگی و سفت شدن رگها می شود.

یک احتمال این است که استرس در توانایی بدن برای رها شدن از کلسترول اضافی اختلال ایجاد می کند و ممکن است فرآیندهای التهابی ایجاد کند که در نهایت به افزایش تولید کلسترول می انجامد. همچنین استرس می تواند بدن را برای تولید انرژی بیشتر در قالب اسیدهای چرب و گلوکز تحریک کند. این مواد از کبد می خواهند کلسترول LDL بیشتری ترشح کند تا آنها خود را به سایر بافتهای بدن برسانند.

 

 

 




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/30:: 2:29 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >