سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، روشنی هر دل است . [عیسی علیه السلام]
زنان شاغل




سلامت روان زنان نه فقط در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نادیده گرفته شده است و به همین دلیل نظام بهداشت و درمان هزینه سنگینی را بابت این بی توجهی می پردازد. زنان به واسطه نقش محوری که در خانواده دارند، در حفظ سلامت جسمی و روانی اعضا بسیار تاثیرگذارند. بدون تردید هر اقدامی برای حفظ و ارتقای سلامت زنان، در سلامت تمام مردم جامعه موثر خواهد بود.به گزارش ایسنا دکتر عباسعلی ناصحی، مدیرکل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به مسئولیت های متعدد زنان در خانواده و اجتماع بر لزوم انجام حمایت های همه جانبه از زنان تاکید می کند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/22:: 12:22 عصر     |     () نظر



یک استاد دانشگاه با اشاره به افزایش طلاق در میان کارمندان زن گفت: آمار طلاق عاطفی در بین خانمهای شاغلان سه برابر زنان خانه دار است.
مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینکه طلاق در میان خانمهای کارمند دو برابر خانمهای خانه دار است گفت: بر اساس پژوهشهای انجام شده در مرکز آسیب شناسی اجتماعی بنیاد بررسیهای علوم رفتاری ،از نیمه دوم سال 88 تا پایان سال 89 در میان دو هزار 794 زوج که از یکدیگر جدا شده اند بیش از 85 درصد آنها زنانشان شاغل بوده اند.

وی با اشاره به اینکه سن ازدواج در میان زنان 5 تا 10 سال بیشتر از زنان خانه داراست گفت: خستگی ناشی از کار، دوگانگی وظایف، سنگین بودن بار مسئولیت به ویژه در بین مادران شاغل که علاوه بر وظایف همسری باید نقش مادرانه خود را نیز ایفا کنند بخشی از دلایل جدایی در میان این گونه زنان است.

این رفتارشناس از کوتاه بودن ارتباط گفتاری میان فرزندان و شوهران این گروه از خانم ها اشاره کرد و گفت: بهترین روش برای کاهش آمار طلاق در بین بانوان شاغل دورکاری و کمکهای مالی و حمایتی سازمانها و شرکتهای مربوطه و مهمتر از همه کمک و همفکری شوهرانشان به آنان است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تداوم زندگی در مورد بانوان شاغل به حمایت خانواده یا همسران مربوط می شود. همچنین زنان و شوهران این خانواده نیاز به آموزش مهارتهای ویژه ای دارند تا سطح توقعات خود را ازهمدیگر کم کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/22:: 12:20 عصر     |     () نظر



آزمایش‌های جدید تایید می‌کند که وجود رابطه صمیمی و دوستانه بین همکاران می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد کاهش دهد.

 

به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پزشکان در این مطالعه دریافتند افرادی که در محیط‌های شغلی پراسترس و در کنار همکارانی غیرصمیمی فعالیت می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

 

پزشکان با بررسی نتایج این مطالعه اعلام کردند: افرادی که همکاران دلسوز و مهربان دارند، 22 درصد کمتر از افراد دیگر به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

 

همچنین افرادی که تصور می‌کنند فعالیت کاری شدید دارند یا کم کار می‌کنند، 18 درصد بیشتر از با خطر ابتلا به این بیماری مواجه هستند.

 

در این بررسی 5843 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند که در معاینات اولیه تمامی آنان سالم بوده و نشانه‌ای از وجود بیماری دیابت در آنان وجود نداشت. در پایان این مطالعه 41 ماهه، 182 نفر از شرکت‌کنندگان به بیماری دیابت مبتلا شدند.

 

پزشکان وضعیت دیابت گروه شرکت‌کنندگان را با شرایط شغلی آنان مقایسه کردند و دریافتند داشتن همکاران دلسوز تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از دیابت دارد.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/22:: 12:18 عصر     |     () نظر



 

اصلا مهم نیست رشته تحصیلیتان چه باشد یا اهل کجا باشید و یا در چه شرکتی بخواهید استخدام شوید اهل هر جا که باشید آسمان همین رنگ است. یک سری از مهارت های اساسی هستند که برای ورود به محیط کار لازم است همه به اندازه نیاز از آن ها بهره مند باشند.
برخی از مهارت ها قابل فراگیری اند و برخی ریشه در خلقیات افراد دارند و تغییر شان دشوار می نماید. برای استخدام شدن و یا حتی حفظ کار موجودتان لازم است برخی مهارت های قابل فراگیری را بیش از پیش فرابگیرید.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/18:: 3:21 عصر     |     () نظر



 

شغل شما یکی از مهمترین دغدغه های زندگی شماست. اینکه شغل مناسبی داشته باشید و شاید از آن مهمتر برای خیلی ها، داشتن درآمد خوب و راضی کننده از این شغل مسئله ای است که برای دیروز، امروز یا فردا نیست و تا دنیا دنیاست، هست و باقی می ماند.
درست است که درآمد مناسب منتهای آرزوی خیلی هاست اما درآمد زیاد در گرو اهمیت دادن به اهدافی است که در حوزه شغل و کار برای خود مشخص کرده اید.
نکاتی که در این مقاله آمده به شما کمک می کند که ساده تر به اهداف شغلی خود برسید.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/18:: 3:20 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >