سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! دوستی ات را محبوب ترین چیزها نزدم گردان . ترس از خودت را ترس بارترین چیزها برایم قرار ده و با شوق دیدارت، نیازهای دنیا را از من ببُر و هر گاه چشمْ روشنی اهل دنیا را از دنیایشان قرار دادی، چشمم را با عبادتت روشن کن . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زنان شاغل




ما همگی عادت های بد خاص خود را داریم. این رفتار های منفی نه تنها ما را به انسانی دوست نداشتنی تبدیل می کند، بلکه می تواند بر روی عملکرد کاری ما نیز تاثیر بگذارد و در نهایت منجر به از دست رفتن شغلمان شود.
دکتر کاترین بروکز، رئیس دانشکده علوم مقدماتی مربوط به خدمات شغلی دانشگاه تگزاس، در این رابطه چنین می گوید: « داشتن یک عادت بد به سرعت باعث اخراج شما نمی شود، بلکه علت اصلی تاثیر فزاینده ای است که آن عادت در طی زمان، بر روی عملکرد شما می گذارد.»
ایشان همچنین اضافه می کنند که: «آدم ها اگر یک عادت بد خود را درک نمایند، به مرور آماده می شوند تا با سایر نقایص رفتاری شان نیز رو به رو شوند.» با این حساب شاید پر بی راه نباشد اگر بگوییم بهترین کمک به فردی که می خواهد در کار خود پیشرفت کند، توصیه ای مبنی بر خود شناسی بهتر است.
در ادامه مطلب با ما باشید تا 14 مورد از بد ترین عادت هایی که ممکن است در محیط کار بر روی عملکرد شما تاثیر منفی بگذارد و منجر به اخراجتان شود را، مرور کنیم.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/18:: 3:19 عصر     |     () نظر



 

در خصوص اهمیت سرمایه گذاری نیاز زیادی به بحث و سخن نیست همه می دانند که سرمایه گذاری صحیح تامین کننده امنیت و آینده هر شخص و اجتماعی است. از این رو همه در پی آن هستند که بهترین راه های سرمایه گذاری را بیابند.
سرمایه گذاری در ایران روند بسیار پیچیده ای دارد و انباشت سرمایه های سرگردان هر از چند گاهی باعث می شود بازار های مختلف دگرگون شده و اوضاع از سیر طبیعی خارج شود.
در این گزارش خبرنگار ما در یک روز تعطیل در یکی از مراکز خرید معروف تهران حاضر شده و کوشیده با خانم ها صحبت کند و ازآنها بپرسد سرمایه خود را کجا به کار می اندازند تا شاید از تجربه آنها استفاده کرده و به راهکارهای جدیدی برسیم.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/17:: 11:25 صبح     |     () نظر



 مرتضی فاضل نیشابوری صبح امروز در هجدهمین همایش ایمنی شرکت برق خراسان‎رضوی در فرهنگسرای وکیلی نیشابور، اظهارداشت: رضایتمندی شغلی، انعطاف‌پذیری، کنترل هیجانات، عزت نفس و عوامل فیزیکی و انسانی عوامل تشکیل دهنده بهداشت روانی محیط کار است.

به نقل از فارس ؛ وی اظهار داشت: هر چه پرسنل از سلامت روانی بیشتری برخوردار باشند، به یقین آسیب‌پذیری سازمان کمتر می‌شود.وی شناخت موقعیت، تجربه در کار، استراحت، پرهیز از اشتغال به چند کار و هدف‌گرا بودن را راه‌های مقابله با استرس و فشار روانی دانست.

فاضل با اشاره به قرار گرفتن افراد صنعت برق در میدان مغناطیسی، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباط علی و معلولی مشخصی بین بیماری‌ها و میدان‌های مغناطیسی وجود ندارد.

وی البته گفت: کسانی که در محیط‌های پر سر و صدا یا محیط‌های گرم و سرد یا مرتفع کار می‌‌کنند دچار استرس می‌شوند.این کارشناس بهداشت روانی خاطرنشان کرد: کسانی که شیفت در گردش هستند یا روزهای تعطیل کار می‌کنند بیشتر دچار استرس در محیط کار می‌شوند.

فاضل تاکید کرد: رئیس سازمان باید بر اساس توانمندی‌ها، شغل محول کند تا از پرسنل استرس‌زدایی کند.

وی یادآور شد: بهداشت روانی محیط کار می‌تواند در کاهش وقوع حوادث شغلی موثر باشد.

فاضل تصریح کرد: مراجعه به روانپزشک نشانه روان‌پریشی فرد نیست و نباید از مراجعه به اینگونه

پزشکان نگران بود زیرا عدم مراجعه، ممکن است موجبات بیماری‌های دیگر را فراهم کند.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/17:: 10:53 صبح     |     () نظر



 رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بیماری های ناشی از کار به نوع عارضه های عضلانی و استرس ها در حال تغییر است به گونه ای که هم اکنون این دو بیماری در صدر بیماری های ناشی از کار قرار گرفته اند.

دکتر ?کاظم ندافی? در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری های اسکلتی و عضلانی و استرس در سال های اخیر مورد توجه جدی وزارت بهداشت قرار گرفته و کارگاه هایی نیز در زمینه حمل بار سنگین و پشت میز نشینی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آیین نامه حمل دستی بار به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است تا مقدار بار از نظر سلامت بدنی، در کارگاه ها و واحدهای کاری رعایت شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اظهارداشت: علاوه براین، استرس های موجود در محیط کار نیز باید کاهش یابد که این مساله نیز مورد توجه جدی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

ندافی یادآور شد: برنامه های جامعی برای پیشگیری از بروز بیماری های ناشی از کار در وزارت بهداشت در حال اجرا است.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/17:: 10:51 صبح     |     () نظر



شاید کمتر کسی باشد که متوجه تفاوت فاحش نوع زندگی امروز با چند سال گذشته نشود. علاوه بر تغییر شکلی خانواده ها، روند حاکم بر زندگی آنها از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز تغییر کرده است. در همه مشاغل شاهدیم که زنان در کنار مردان مشغول کار و کسب و موفقیت اند. این موضوع از نظر گردانندگان اجتماع نیز بسیار مطلوب است؛ چرا که جوامعی که از صددرصد نیروی کار خود (زن و مرد) استفاده می کنند، در مقایسه با جوامعی که فقط از پنجاه درصد نیروی کارشان (فقط مردان) بهره می گیرند، پیشرفته ترند. اما در کنار تمام این محاسن، ورود خانم ها به عرصه اجتماع، زندگی خانوادگی و مسوولیت هایی چون همسر بودن و مادر بودن را تحت الشعاع قرار می دهد...
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط تی تی 92/2/11:: 1:46 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >